مجله اینترنتی

ساخت وبلاگ
برترین ها:

زمان کمی تا آغاز لیگ شانزدهم نمانده و تیم ها تمرینات پیش فصل خود را آغاز کرده اند. همزمان هم تیم ملی برای بازی های مقدماتی جام جهانی خود را آماده می کند و این تداخل باعث ناراحتی بعضی تیم ها علی الخصوص برانکو و تیم پرسپولیس شده است...

بحث روز؛ حق با برانکو است یا کی روش؟

سرمربی پرسپولیس روز سه شنبه  ناراحتی خود از تیم ملی و کی روش را اعلام کرد. او در مصاحبه ای گفته بود که از غیبت ملی پوشانش در تمرین پرسپولیس ناراحت است و کی‌روش نباید گروکشی کند. او همچنین اعلام کرد که اجازه نمی دهد بازیکنانش به اردوی تیم ملی بروند.

همین مصاحبه باعث جوسازی هایی علیه تیم ملی و کی روش شد تا اردوی تیم ملی در ارمنستان هم لغو شود. کارلوس کی روش هم نسبت به این اتفاقات ساکت نماند و با پستی در اینستاگرام جواب برانکو و منتقدانش را داد. به هرحال این اتفاقات برای تیم ملی و باشگاهی ما نتیجه خوبی ندارد و جالب این جاست که این اتفاقات برای اولین بار در دنیا رخ نداده، شاید الگوی کشورهای صاحب سبک بتواند به کی روش و برانکو و آرامش فوتبال ما کمک کند؛ شما چه فکر می کنید؛ نظر بدهید؛ برانکو یا کی روش؟

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 62 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:02

ورزش سه: یورو 2016 در حال تبدیل شدن به جام قهرمانی هولیگان های اروپا است.

این روزها کمیته انضباطی یوفا وقت سر خاراندن ندارد. بعد از اینکه روسیه به خاطر رفتار هوادارانش در مارسی به یک بازی محرومیت تعلیقی محکوم شد، هنوز پرونده بازی کرواسی و ترکیه به روی میز این کمیته نرسیده بود که مجارستان، بلژیک و پرتغال هم به آنها اضافه شدند. یعنی 6 کشور که یک چهارم تیم های حاضر در رقابت ها را تشکیل می دهند.

براساس گزارشی که نوول اوبسرواتور منتشر کرده و گزارشات رسیده از کمیسیون انضباطی یوفا، کنفدراسیون فوتبال اروپا قصد دارد به تنبیهات شدت ببخشد و روند رسیدگی به تخلفات می تواند به محرومیت یار دوازدهم این تیم ها در ادامه بازی ها منجر شود.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 72 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:02

کاپ: پرونده نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتورسازی با  جذب چهار بازیکن بسته خواهد شد.

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که در فصل نقل و انتقالات مهره های باارزشی را جذب کرده است، با خریدن سه بازیکن دیگر پرونده خود در این فصل را می بندد.

امیر قلعه نویی با تایید این خبر به کاپ، گفت: ظرف روزهای آینده سه یا چهار بازیکن دیگر جذب خواهیم کرد تا کارمان برای نقل و انتقالات به پایان برسد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 79 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:02

خبرگزاری تسنیم: به گزارش بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه و البته جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «کوری لواندوفسکی» رئیس ستاد انتخاباتی خود را از کار برکنار کرد.

«هوپ هیکس» سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کوری لواندوفسکی دیگر رئیس ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان نخواهد بود.

هیکس در ادامه گفت که از فداکاری‌ها و تلاش‌های کوری تشکر کرده و برای وی بهترین‌ها را آرزو می‌کند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:59

خبرگزاری میزان: اشرار تحت تعقیب در بندر امام(ره) پس از به شهادت رساندن افسر آگاهی و مجروح کردن دو مامور دیگر متواری شدند.

صبح امروز ماموران پلیس ماهشهر در جریان حضور چند نفر از اشرار تحت تعقیب در بندر امام(ره) قرار گرفتند. ساعتی بعد یک تیم از ماموران برای دستگیری اشرار در مخفیگاه آنها حاضر شده و برای دستگیری این متهمان فراری وارد عمل شدند.

دقایقی بعد یکی از اشرار که متوجه حضور ماموران شده بود با چاقو به سمت آنها حمله کرده و با ماموران درگیر می شود، در این حین همدستان این متهم تحت تعقیب با اسلحه کلاشینکف به سمت ماموران شلیک می کنند که متاسفانه یک افسر پلیس شهید و دو نفر نیز زخمی می شوند.

در حال حاضر حال دو افسر پلیس خوب گزارش شده است.

همچنین تیم ویژه ای از ماموران پلیس آگاهی تحقیقاتشان را برای شناسایی و دستگیری اشرار فراری آغاز کردند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 95 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:59

کاپ: دو کشور برای برپایی اردوی تراکتورسازی مطرح هستند.

اردوی تیم فوتبال تراکتورسازی که قرار بود در ترکیه برپا شود در آستانه لغو قرار گرفت تا دو گزینه جدید برای اردوی این تیم مطرح شود.

پس از جلسه امروز مسوولان این باشگاه مقرر شد از بین دو کشور گرجستان و اکراین یک کشور میزبان تراکتورسازان برای اردوی پیش فصل باشد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 88 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:59

zoomit.ir - مجتبی بوالحسنی: بنا به گفته مدیرعامل شیائومی این کمپانی قصد دارد در ماه جولای (تیر) یک محصول با مشخصات یک پرچمدار معرفی کند. بسیاری بر این باورند که احتمالا این محصول Mi Note 2 خواهد بود. 

احتمال معرفی پرچمدار جدید شیائومی، Mi Note 2 در تیر ماه

موسس و مدیرعامل کمپانی شیائومی Lin Bin اعلام کرده که شرکت متبوعش در ماه جولای (تیر) یک محصول پرچمدار را معرفی خواهد کرد، بنابراین تنها چند هفته تا این ماه باقی مانده است. در هرحال وی هیچگونه اشاره‌ای به نام محصول جدید شیائومی نکرده و فقط از عبارت پرچمدار برای آن استفاده کرده است. اما آنچه باعث تعجب می‌شود آن است که ماه آینده این محصول را رسما خواهیم دید. اما با این وجود در شایعه‌های مختلف حدس‌هایی زده شده که نام این گوشی‌هوشمند چه خواهد بود.

برخی شایعه‌ها حاکی از آن است که پرچمدار ماه آینده شیائومی، Mi Note 2 است. پیش از این نیز شنیده‌ بودیم که این محصول به زودی معرفی خواهد شد و اگر گوشی‌هوشمند مورد اشاره مدیرعامل شیائومی همین گوشی باشد تعجب چندانی نمی‌کنیم. احتمال دیگری وجود دارد که بر اساس آن محصول جدید این شرکت Mi Edge خواهد بود. ساخت این گوشی‌هوشمند از اواخر سال ۲۰۱۴ در شایعات مختلف اعلام شده است. اگر قرار باشد روزی شاهد چنین محصولی باشیم قطعا با توجه به نامی که برای آن در نظر گرفته شده احتمالا باید انتظار نمایشگری خمیده در اندازه‌های ۵.۵ و ۵.۷ اینچی را داشته باشیم.

احتمال معرفی پرچمدار جدید شیائومی، Mi Note 2 در تیر ماه

در مورد مشخصات فنی هم می‌توان انتظار بالایی از Mi Note 2 داشت. گفته شده که این گوشی به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز خواهد بود که نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ روی فرکانس کاری بالاتری کار می‌کند. در کنار این چیپ، انتظار می‌رود Mi Note 2 از ۶ گیگابایت رم پردازشی بهره ببرد که البته گفته می‌شود میزان رم در مدل‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. بر اساس شایعات اولیه گفته می‌شد که این محصول احتمالا با دوربین دوگانه عرضه می‌شود. اینکه Mi Note 2 با دوربین دوگانه عرضه شود ممکن است صحت داشته باشد چراکه در گزارش‌های چند وقت اخیر که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده گفته می‌شود شیائومی و اوپو و اپل در حال کار روی دوربین‌های دوگانه برای اضافه کردن این ماژول‌ها به گوشی‌های هوشمند خود هستند.

یک احتمال دیگر این است که شاهد معرفی Xiaomi Notebook باشیم. پیش از این اطلاعات دیگری از این محصول فاش شده و در واقع در شایعات شش ماه اخیر چندین مرتبه اخباری در مورد این محصول منتشر شده است. گفته شده که Notebook تابستان سال جاری معرفی خواهد شد و به همین دلیل برخی احتمال می‌دهند در مراسم ماه جولای، محصولی که معرفی خواهد شد Notebook شیائومی است. اما باید گفت که هنوز هیچکدام از این گفته‌ها را نمی‌توان به طور کامل تایید کرد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم شیائومی چه محصولی را ماه آینده معرفی می‌کند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 84 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:49

خبرگزاری ایرنا: رقابت عربستان با جمهوری اسلامی پدیده جدیدی نیست، اما طی سال های اخیر تقلای عربستان برای برتری یافتن بر ایران چنان پررنگ شده است که برخی ناظران از آن با عنوان 'جنگ سرد' ریاض علیه تهران یاد می کنند.

سعودی ها همواره نگران اقتدار ایران در منطقه، جهان اسلام و عرصه بین المللی بوده اند، اما این کابوس پس از انعقاد توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با قدرت های بزرگ جهان که لغو تحریم ها و به تبع آن گشوده شدن دروازه های تجارت جهانی را برای ایران به همراه داشت، بیش از گذشته خواب سیاستمداران سعودی را برآشفت.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اواخر ماه میلادی گذشته با انتشار گزارشی با اشاره به 'طرح جایگزین' سعودی ها در ارتباط با ایران، نوشت: عربستان که نتوانست مانع انعقاد توافق هسته ای جهان با جمهوری اسلامی شود، اکنون این نقشه را برای محدود کردن توان ایران در برخورداری از منافع توافق مذکور در دست اجرا دارد.

دغدغه های رقابت با ایران، سعودی ها را بر آن داشته است تا راه های مختلفی را برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی در پیش گیرند و در این میان تلاش های ریاض در این خصوص نه تنها عموما دستاوردهای پیش بینی شده را به همراه نداشته، بلکه در مواردی ٬تبعات منفی را متوجه منافع عربستان کرده است.
 
*نفت

یکی از حربه هایی که عربستان از آن علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده، نفت است؛ به طوری که برخی تحلیل گران از این رفتار به عنوان 'جنگ نفت' تعبیر کرده اند.

پیش از نشست ماه مارس (اسفند/ فروردین) در دوحه قطر که با هدف تعیین سقف تولید نفت برگزار شد، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در دو مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که بدون حضور ایران در طرح محدود سازی سطح تولید نفت خام، در این زمینه اقدام نخواهد کرد.

پیشنهاد تعیین سقف تولید برای نفت، معروف به 'فریز نفتی'، زمانی مطرح شد که تهران افزایش میزان تولید تا سطح پیش از تحریم ها را در دستور کار خود قرار داد.

فریز نفتی با حمایت عربستان اندکی پس از لغو تحریم های ایران و به بهانه مقابله با سیر نزولی بهای جهانی نفت مطرح شد، در حالی که ریاض در نوامبر سال 2014 و همزمان با آغاز روند کاهشی بهای این کالای راهبردی، از همراهی با پیشنهادی مشابه در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امتناع کرد و تصمیم گرفت به قیمت سقوط آزاد بهای نفت، تلاش خود را برای خارج کردن 'رقبا' از بازار به کار بندد.

ریاض با وجود مشکلات مالی که از همان زمان گریبانش را گرفته بود، اعلام کرد که تولید نفت خود را روزانه به 10 میلیون و 600 هزار بشکه خواهد رساند. علی النعیمی وزیر نفت وقت عربستان نیز به صراحت گفت که اگر قیمت نفت به بشکه ای 20 دلار هم برسد، اوپک نباید تولید را کاهش دهد. این اظهارات زمانی ایراد شد که میزان تولید و صدور نفت ایران در نتیجه تحریم ها، بسیار محدود بود.

روزنامه تلگراف که از رویکرد عربستان در مخالفت با کاهش میزان تولید به عنوان 'قماری بزرگ' یاد کرد، نوشت: درآمدهای عربستان از زمان آغاز بهار عربی و حتی پیش از شروع روند نزولی بهای نفت رو به کاهش گذاشته بود، به طوری که سرمایه های خروجی این کشور حدود هشت درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می داد.

اما، تصمیم عربستان برای آن چه حفظ سهمش از بازار نفت عنوان شد، به مشکلات اقتصادی ریاض دامن زد.

هرچند در سال 2014 که سیر نزولی قیمت نفت خام آغاز شد، برخی تحلیلگران بازار با استناد به اظهارات سعودی ها، معتقد بودند که هدف عربستان از افزایش میزان تولید و تن ندادن به محدودیت های پیشنهاد شده توسط اعضای اوپک، حفظ بازار در رقابت با برزیل، کانادا و نفت شیل آمریکاست، اما گروهی دیگر از کارشناسان یکی از اهداف مهم سعودی ها در این تصمیم را ضربه زدن به اقتصاد ایران می دانستند.

نشریه آلمانی اشپیگل هم در این باره نوشت: اقدام عربستان در تولید بیش از سقف تعیین شده به منظور کاهش بهای نفت و ضربه زدن به اقتصاد ایران، برای ریاض هم ارزان تمام نشد و کسری بودجه حدود یکصد میلیارد دلاری در سال 2015میلادی را برای عربستان به ارمغان آورد.

به نوشته این منبع خبری آلمانی به نقل از برآورد موسسات مالی، با ادامه این روند ٬صندوق ذخایر ارزی بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان ظرف پنج سال آینده خالی خواهد شد.

صندوق بین المللی پول در گزارش پایش مالی و اقتصادی سالیانه خود در اکتبر (مهر/آبان) گذشته ضمن هشدار درباره صفر شدن ذخایر ارزی عربستان درصورت ادامه روند کاهش بهای نفت، اعلام کرد که عربستان در سال 2015 شاهد تراز منفی 21.6 دهم درصدی و در سال 2016 حدود 19.4 دهم درصد خواهد بود؛ ارقامی که در قیاس با رقم سه و چهار دهم درصدی سال 2014 به مراتب افزایش یافته است.

کاهش قیمت نفت و فشار مالی ناشی از آن باعث شد که سرعت بسیاری از طرح های بلندپروازانه حکومت سعودی، از جمله احداث 'شهر اقتصادی' در حاشیه دریای سرخ و پروژه آینده نگرانه 'منطقه مالی' در ریاض به شدت کند شود.

روزنامه انگلیسی زبان نشنال امارات نیز در اکتبر گذشته گزارش داد که بودجه پروژه های مهمی همچون متروی ریاض و فرودگاه عبدالعزیز جده از 63 میلیارد ریال عربستان در سال 2015 به 23 میلیارد ریال در سال 2016 کاهش خواهد یافت.

کیث کول، تحلیلگر ارشد موسسه انرژی و سرمایه معتقد است که عربستان تاکنون توانسته با برداشت از خزانه، کاهش بهای نفت را تا حد زیادی جبران کند و از تلاطم رکود بازار جان به در برد.
ریاض همچنین در این راستا به راهکارهایی همچون کاهش یارانه سوخت، اعمال مالیات بر ارزش افزوده و حتی برنامه های تنوع زایی برای کاستن وابستگی اش از نفت روی آورده است.

اما بسیاری صاحب نظران، از جمله خود کول، بر این باورند که بعید است این اقدامات در نهایت بتواند عربستان را از پیامدهای افت بهای نفت مشابه آن چه ونزوئلا و نیجریه را گرفتار کرده، نجات دهد.

این تحلیلگر آمریکایی، حتی پیش بینی کرده است که عربستان برای جلوگیری از خیزش اعتراضی شهروندانش، یا به اصطلاح 'بهار سعودی' که ممکن است در نتیجه سیاست های قدرت طلبانه ریاض و پیامدهای منفی اقتصادی آن گریبانگیرش شود، ناگزیر به پرداخت بهایی سنگین خواهد بود.
ناگفته نماند که عربستان در زمینه اهداف صوری خود از توسل به حربه نفت نیز موفقیت چندانی کسب نکرد.

نشریه فایننشال تایمز انگلیس اواخر ماه مارس گذشته (فروردین) اعلام کرد که داده های موسسه اف جی ایی نشان می دهد که سهم عربستان از بازارهای نفت چین از 19 درصد در سال 2013 به 15 درصد در سال 2015 کاهش یافته است.

سهم عربستان از صادرات نفتی به آفریقای جنوبی نیز طی همین مدت به شدت کاهش یافت و از 53 درصد به 22 درصد رسید. علاوه بر این دو بازار مهم، افزایش تولید نفت شیل آمریکا به کاهش نیاز این کشور به نفت خارجی منجر شد و در نتیجه عربستان در بازار آمریکا نیز حدود سه درصد از سهم خود را در بازه زمانی سه ساله از دست داد.

با این حال، ریاض همچنان به تقلا برای رقابت نفتی با ایران ادامه می دهد. رسانه ها چندی قبل از تخفیف چشمگیر عربستان در قیمت نفت به مشتریان اروپایی اش خبر داد؛ اقدامی که ناظران و کارشناسان آن را ادامه جنگی دانستند که ریاض علیه تهران به راه انداخته است.
 
*سیاست

عربستان از طریق متحدانش در منطقه و نیز کشورهایی که به شدت وابسته به کمک های مالی ریاض اند ،از اعمال فشارهای سیاسی بر ایران دریغ نکرده است.

در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت)، اردن اندکی پس از حضور ولیعهد عربستان در این کشور، سفیر ایران در امان را احضار کرد. حدود 10 روز بعد از این اقدام، اخبار مربوط به توافق عربستان در زمینه سرمایه گذاری های چند میلیادر دلاری در اردن منتشر شد.

سودان و برخی کشورهای کوچک آفریقایی نیز در ازای دریافت حمایت های مالی، با سیاست های ضد ایرانی عربستان همراهی کردند.

با این حال، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تشدید مناسبات با تهران، آن گونه که ریاض انتظار داشت عمل نکردند، به جز بحرین که بعد از واکنش خشم آلود عربستان به حادثه سفارتش در تهران پس از اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر، مناسبات دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد، دیگر متحدان ریاض در خلیج فارس به فراخواندن سفیران و کاهش سطح مناسبات به کاردار بسنده کردند و عمان نیز سطح روابط خود را با ایران مانند گذشته حفظ کرد.

درماه فوریه (بهمن/اسفند) نیز ریاض تلاش کرد تا از طریق لغو برنامه کمک نظامی سه میلیارد دلاری اش به لبنان، مناسبات این کشور با ایران را تحت فشار قرار دهد. سعودی ها به صراحت اتحاد مقاومت حزب الله لبنان با تهران را دلیل تصمیم خود اعلام کردند.

شاشانک جاشی محقق ارشد اندیشکده دفاعی-امنیتی خدمات متحده سلطنتی انگلیس به بلومبرگ گفت که عربستان برای محدود کردن نفوذ اقتصادی و سیاسی ایران و تحت فشار قرار دادن تهران ٬از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

وی تلاش های از سر استیصال ریاض را در متوسل شدن به هر وسیله ای در راه تحقق اهدافش، به کارزاری 'چهل تکه' تشبیه کرد.

سعودی ها حتی برای مقابله با کابوس گسترش اسلام شیعی وارد جنگی پرهزینه در یمن شدند و به بهانه حمایت از دولت مستعفی این کشور، با صرف میلیاردها دلار علاوه بر نابودی زیرساخت های مدنی و اقتصادی این کشور فقیر عربی، هزاران غیرنظامی را قتل عام کردند؛ مداخله نظامی چندین ماهه ای، که به نوشته نشریه اشپیگل آلمان، جز شکست برای عربستان دستاوردی نداشته و تصاویر منتشر شده از تلفات غیرنظامی آن، در نهایت به زیان عربستان تمام شده است و این ماجراجویی برای سعودی ها چنان سنگین بوده است که برای رهایی از آن پای میز مذاکره با گروه های مقاومت یمن حاضر شدند.

مداخله نظامی یمن نه تنها دستاوردی برای عربستان به همراه نداشت، بلکه باعث شد تا وجهه ریاض در زمینه حقوق بشر بیش از گذشته تخریب شود. سازمان های بین المللی طی بیش از یک سال گذشته بارها مداخله نظامی عربستان و تبعات کنونی و آتی آن را برای غیرنظامیان یمنی محکوم کرده اند.

سازمان عفو بین الملل اخیرا در بیانیه ای ضمن انتقاد صریح از اقدام نظامی عربستان، اعلام کرد که ریاض با استفاده از سلاح های ممنوعه، از جمله بمب های خوشه ای، یمن را به میدان مین تبدیل کرده است.

در نتیجه قطورتر شدن پرونده جنایات جنگی عربستان در یمن، سازمان ملل چندی پیش عربستان و هم پیماناش را به خاطر کشتار صدها کودک یمنی در فهرست سیاه قرار داد؛ اقدامی که تبعات منفی اش سعودی ها را واداشت تا با تهدید و ارعاب ٬این نهاد بین المللی را مجبور به عقب نشینی کند.

برخی ناظران، حتی مذاکرات نهان و عیان عربستان با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن شماره یک ایران و تلاش برای عادی سازی روابط با تل آویو، از جمله پیشنهاد سازش با این رژیم را هماهنگ با رویکرد ایران ستیزی سعودی ها دانسته اند.
 
*تجارت

ریاض از زمان انعقاد توافق هسته ای و به ویژه پس از لغو تحریم های غرب در ژانویه (دی/بهمن) گذشته، به شدت تلاش کرده است تا مانع ورود سرمایه های خارجی به ایران شود و در این راه از توسل به انواع اهرم های فشار رسمی و غیررسمی و مانع تراشی برای محدود سازی فعالیت بازرگانان دریغ نکرده است.

مصطفی علانی مدیر بخش امنیت ملی و مطالعات تروریسم مرکز تحقیقاتی خلیج فارس در گفت وگو با خبرگزاری بلومبرگ، سیاست مقابله تجاری با ایران را سیاست واضح حکومت سلمان شاه کنونی عربستان دانست.

به گفته پال پیلار استاد علوم سیاسی دانشگاه جورج تاون آمریکا، سعودی ها در اردوگاه منزوی سازی ایران و در تلاش برای از پای در آوردن رقیب، دست به دامن متحدان عرب خود در منطقه خلیج فارس شده اند.

مطابق گزارش بلومبرگ، جمهوری اسلامی پس از هند و چین، سومین شریک تجاری امارات در سال 2015 بود. اما دبی از زمان لغو تحریم ها، روند تمدید مجوزهای تجاری، اقامت بازرگانان ایرانی و گشایش حساب های بانکی را دشوار کرده است.

هرچند، بر خلاف امارات، ارزش مبادلات تجاری عربستان و دیگر همپیمانان کوچکترش با ایران چندان حائز اهمیت نیست.

به نوشته پایگاه اینترنتی المانیتور، حجم کل مبادلات تجاری چهار هم پیمان عرب ریاض یعنی بحرین، سودان، جیبوتی و سومالی که در تبعیت از عربستان مناسبات خود را با تهران قطع کرده اند، فقط 145 میلیون دلار است.

کیندا چبیب محقق ارشد موسسه یورومانیتور اینترنشنال انگلیس در تحلیلی که پایگاه گالف نیوز امارات منتشر کرد، صنعت گردشگری را یکی دیگر از بخش هایی دانست که در نتیجه سیاست های عربستان در قبال ایران دچار خسارت خواهد شد.

عربستان چند ماه قبل شرکت هواپیمایی ماهان را تحریم و از ورود به حریم هوایی خود منع کرد. سعودی ها همچنین با کارشکنی و مانع تراشی در مسیر حضور زائران ایرانی در مناسک حج، تلاش کرده اند تا به مصاف جمهوری اسلامی بروند.

بر اساس گزارش گالف نیوز، اندکی پس از تشدید تنش میان ریاض و تهران، یک هزار و 550 پرواز میان دو کشور متوقف شد.

چیبب افزود: این مساله می تواند برای صنعت گردشگری منطقه مخرب باشد، زیرا هر ساله دهها هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج عمره به عربستان سفر می کنند.

عربستان که تلاش های اخیرش در جهت اعمال سقف تولید و محدود کردن توان بهره مندی ایران از فرصت حاصل از لغو تحریم ها به نتیجه نرسید و حتی با مخالفت برخی هم پیمانانش از جمله کویت به عنوان عضو شورای همکاری خلیج فارس مواجه شد، اکنون نگران از دست دادن نفوذ و جایگاه خود در کارتل اوپک است. چرخش موضع محسوس ریاض در جدیدترین نشست سران اوپک در وین (پنجشنبه 14 خرداد) مبنی بر انصراف از پیشنهاد 'ثابت نگه داشتن میزان تولید نفت' نیز می تواند تا حد زیادی ناشی از این نگرانی باشد.

عربستان پس از ناکامی در مسیر محدودسازی تولید نفت ایران، در تلاش برای حفظ موقعیت خود این بار با وزیر نفت جدیدش خالد الفالح در نشست اخیر اوپک مدعی اتخاذ موضعی نرم تر شد. الفالح نیز پس از برگزاری نشست های مذکور اعلام کرد که بازار نفت در مسیر درست خود قرار گرفته و نیازی به تعیین سقف تولید برای اوپک نیست.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از جان هال رئیس موسسه مشاور آلفا انرژی انگلیس و از ناظران دیرینه تحولات اوپک، پس از برگزاری این نشست از افزایش اعتبار و نفوذ وزیر نفت ایران نوشت و از بیژن زنگنه با عنوان باتجربه ترین وزیر اوپک یاد کرد.

جمی وبستر عضو مرکز سیاست انرژی جهانی در دانشگاه کلمبیا نیز از تجربه دیرینه زنگنه و موقعیت ایران برای افزایش تولید نفت خام به عنوان امتیازهای وی یاد کرد.

در این گزارش آمده است: زنگنه یکی از بازمانده های عرصه دشوار سیاست در ایران است که به خاطر حضور فعال در چندین سمت وزارتی طی برهه های حساس در 25 سال گذشته به وی لقب 'شیخ الوزرا' داده اند.

همانطور که روزنامه فایننشال تایمز انگلیس نیز در گزارش ماه ژانویه اش نوشت، در شرایطی که محاسبات ژئوپولیتیکی جهان در حال تغییریافتن به نفع ایران است و ارتباط میان وهابیت سعودی ها و دیدگاه افراطی گری بیش از پیش زیر ذره بین جامعه بین المللی قرار گرفته است، حاکمان ریاض به فکر بازبینی وضعیت خود در مقایسه با جمهوری اسلامی افتاده اند.

رویکرد عربستان در مقابل ایران تا به امروز امتیاز ملموسی برای سعودی ها به همراه نداشته است، اما با توجه به نگرانی عربستان از برتری روزافزون سیاسی-اقتصادی ایران در منطقه و جهان، بعید به نظر می رسد در شرایط کنونی ریاض با واقعیت های روز و معادله های جدید کنار بیاید.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:49

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: 150 نفر در این استان به علت آلودگی هوا در بیمارستان بستری و مداوا شدند.

حبیب معصومی افزود: مرکز فوریتهای پزشکی همدان از بیستم تا سی ام خرداد ماه سالجاری به علت شرایط آب و هوایی، مراکز درمانی استان میزبان بیماران قلبی و تنفسی بود.

وی اظهار کرد: در این مدت 24 نفر بیمار قلبی بصورت سرپایی مداوا شدند و 82 نفر برای دریافت خدمات با مرکز فوریتهای پزشکی 115 تماس برقرار کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان افزود: پس از اعزام و حضور تیم های امدادی در محل، بیماران به مرکز درمانی منتقل و بستری شدند.

معصومی افزود: همچنین 14 بیمار به علت بروز مشکلات تنفسی به صورت سرپایی مداوا و 30 بیمار تنفسی در مراکز درمانی بستری شدند.

وی اظهار کرد: اقدامهای اولیه و پیش بیمارستانی به منظور امداد رسانی به بیماران قلبی و تنفسی توسط عوامل اورژانس صورت گرفت.

استان همدان در دو مرحله در 10 روز گذشته میزبان ریزگردها بوده است بگونه ای که میزان غلظت هوا در برخی از شهرستانها نظیر اسدآباد به بیش از 6 برابر حد استاندارد رسید.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 71 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:49

ورزش سه: پرویز مظلومی بعد از حدود یک ماه سکوت مدعی شد که فقط اگر بازیکنان تیمش مصدوم نمی‌شدم این تیم فصل گذشته قهرمان لیگ‌برتر شده بود.

* هنوز هم بابت جدایی‌تان از استقلال ناراحت هستید؟

در این مدت به سفر رفتم و سعی کردم همه چیز را فراموش کنم. فصل پرفشاری را پشت سر گذاشتم و تصمیم دارم فعلا استراحت کنم.

* راستی شما قراردادتان را با استقلال فسخ کردید؟

نه، هنوز فسخ نکرده‌ام و قانونا یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارم.

* پس با این حساب حضور منصوریان در استقلال غیرقانونی است.  این موضوع را تایید می‌کنید؟

به هر حال فعلا سر مسئولان باشگاه استقلال شلوغ است و آنها مشغول جذب بازیکن هستند. کارشان که در فصل نقل و انتقالات تمام شود، حتما سراغ ما هم می‌آیند.

* هنوز از استقلال بابت جدایی از این تیم ناراحت هستید؟

دیگر تمام شده و گذشته‌ها گذشته است. من استقلالی هستم و برای تیم محبوبم آرزوی موفقیت می‌کنم.

* ولی به نظر می‌رسد کمی با شما نامهربانی شد و اگر فینال جام‌حذفی را می‌بردید، الان قهرمان استقلالی‌ها بوده‌اید.

شاید خدا نخواست که این اتفاق بیفتد. به هر حال من همیشه استقلالی هستم و امیدوارم این تیم با سرمربی جدیدش بهترین نتایج را بیاورد.

* عده‌ای اعتقاد دارند که حق استقلال در فینال جام‌حذفی پیروزی بود، قبول دارید شما در فصلی که گذشت بسیار بدشانس بودید؟

خیلی بدشانس بودم. شما دیدید که ذوب‌آهن در طول 120 دقیقه حتی یک موقعیت گلزنی هم نداشت. شاید خدا خواست که ما قهرمان نشویم ولی من واقعا در سالی که گذشت بدشانسی آوردم.

* نظراتان درباره خریدهای این فصل استقلال چیست؟

همه بازیکنان فوق‌العاده هستند و امیدوارم استقلال با بازیکنانی که جذب کرده بتواند از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به سلامت عبور کند و فصل خوبی را پشت سر بگذارد.

* اگر این خریدها برای شما می‌شد، قهرمان می‌شدید؟

با خریدهای استقلال کاری ندارم. به جرات می‌گویم اگر بازیکنان خودمان مصدوم نمی‌شدند، ما صددرصد قهرمان می‌شدیم متاسفانه در حساس‌ترین برهه از فصل بازیکنان ما مصدوم شدند و باعث شد از مسیرمان که قهرمانی بود دور شویم.

* شما در این فصل پیشنهادی ندارید؟

پیشنهاد بود ولی متاسفانه موضوع جدایی من از استقلال طول کشید و الان همه تیم ها سرمربی دارند.

* پس در پایان فصل پیشنهاد داشتید، درست است؟

من قبل از فینال جام‌حذفی از دو تیم پیشنهاد داشتم ولی چون با استقلال قرارداد داشتم قانونی نبود که با آنها مذاکره کنم. متاسفانه بعد از اینکه جام‌حذفی تمام شد دیگر دیر شده بود و همه باشگاه‌ها سرمربیان مورد نظرشان را جذب کرده بودند با این حساب من باید اول فصل را بیرون بنشینم.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:42

خبرگزاری فارس: این تیم که در مسابقات یورو ۲۰۱۶ توسط آنجل یوردانسکو، هدایت شد، ۱۰ کارت زرد گرفت که پرکارت‌ترین تیم مسابقات بوده است.

چیپیکو، چریشی، گریگوره، کزرو، ماتل، پوپا، پریپتیا ، رات،‌ساپانارو و توریه ۱۰ بازیکن عضو رومانی بودند که در ۳ مسابقه کارت گرفتند.

بعد از این تیم‌‌،‌ آلبانی با دریافت ۸ کارت زرد در رده دوم ایستاد. کوکلی(۲ کارت)،‌ابراشی، باشا،‌هیسچ، کچه، ماواری و مموشاج بازیکنان اخطارگرفته تیم بودند.

ایتالیا نیز با دریافت ۶ کارت زرد از ۲ بازی در رده سوم حضور دارند. بونوچی، بوفون، کیه‌‌لینی، دروسی، ادر و موتا نفرات کارت گرفته تیم کونته هستند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 86 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:38

خبرگزاری مهر: توسط محققان واحد علوم تحقیقات بالشتی برای درمان خروپف طراحی شد که با تغییر زاویه سر بیمار موجب قطع خروپف در فرد می شود.

بالشت ضد خروپف طراحی شد

نادر جعفرنیا دابانلو دانشجوی واحد علوم تحقیقات گفت: خروپف اساسا صدای ناهنجاری است که بر اثر اختلال در تنفس هنگام خواب بوجود می آید. خروپوف موضوعی تقریبا شایع در میان مردم است و امری نا خوشایند به حساب می آید. وی افزود: موارد حاد خروپف «آپنه تنفسی» نامیده می شود که در برخی موارد حتی موجب مرگ افراد شده است.

این پژوهشگر تاکید کرد: هنگام خواب جاذبه برای فشار آوردن روی تمام بافت های بدن عمل می کند اما بافت های گلو نسبتا نرم و شل هستند بنابراین جاذبه سقف دهان، زبان کوچک و زبان را به سمت عقب فشار می دهد، این مسئله راه هوایی را تنگ تر می کند در نتیجه ایجاد تلاطم در جریان هوا، ارتعاش کام و زبان کوچک، خروپف را به وجود خواهد آورد.

جعفرنیا با بیان اینکه اگر فردی که دچار خروپف است، در هنگام خواب تغییر مکانی داده شود بافت های فرد بیمار از حالت استراحت خارج شده و خروپف شخص قطع می شود، ادامه داد: بالشت ضد خروپوف طراحی شده در واحد علوم و تحقیقات با تغییر زاویه سر بیمار راه تنفس وی را باز کرده و مانع از خروپف او می شود.

وی اضافه کرد: این شیوه هیچ گونه ضرری نداشته و خود بیمار نیز بدون اینکه از خواب بیدار شود دیگر خروپف نمی کند. در واقع این بالش به جای دادن پالس الکتریکی یا امواج مغناطیسی به فرد، به روش سنتی زاویه سر فرد بیمار را به نحوی عوض می کند تا راه هوایی برای تنفس او باز شده و دیگر خروپف نکند.

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه بالشت ضد خروپف در سه مرحله تشخیص صدا، پردازش آن و اعمال تغییرات روی بالشت عمل می کند، گفت: بخش تشخیص صدا شامل میکروفون و تقویت کننده است. در این بخش صدای محیط ضبط شده و به  واحد پردازش ارسال می شود که در آنجا مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

جعفرنیا دابانلو خاطرنشان کرد: پس از آنالیز صدا در بخش پردازش، صدای خروپف تشخیص داده شده و فرمان برای ایجاد تغییر زاویه در بالشت هم سو با شرایط فیزیولوژیکی بدن شخص بیمار ارسال می شود. این فرآیند تا زمانی که شخص خروپف می کند، ادامه می یابد. این تحقیق توسط محمدرضا غلامی و مرصاد مقصودی از دانشجویان واحد علوم تحقیقات به راهنمایی نادر جعفرنیا دابانلو انجام شده است.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 80 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:38

فرارو: بارش سیل‌آسا در تبریز که روز گذشته همراه با تگرگ شدید بود تبریز را سفیدپوش و این شهر را زیر آب برد.

بارش باران به حدی بود که رانندگان قادر به کنترل خودروها نبودند و مردم برای در امان ماندن از تگرگ و سیل به مغازه‌ها و مناطق سرپوشیده پناه بردند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 80 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:38

«من به تازگی در یک سریال به نام«دیوار شیشه‌ای»به کارگردانی راما قویدل حضور داشتم که فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است. کار بعدی‌ام که از نیمه تیرماه کلید می‌خورد؛ سریال «یکتا» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است.»

خبرگزاری صبا: «من به تازگی در یک سریال به نام«دیوار شیشه‌ای»به کارگردانی راما قویدل حضور داشتم که فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است. کار بعدی‌ام که از نیمه تیرماه کلید می‌خورد؛ سریال «یکتا» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است.»

شبنم قلی‌خانی؛ بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است که نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی را هم تجربه کرده است. قلی‌خانی که حدود چهار سال از فضای تلویزیون دور بود؛ پیشنهاد‌های متعددی برای بازی داشته است وی با اشاره به جدیدترین کار خود در گفت‌وگو با ما عنوان کرد: من به تازگی در یک سریال به نام«دیوار شیشه‌ای»به کارگردانی راما قویدل حضور داشتم که فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است. کار بعدی‌ام که از نیمه تیرماه کلید می‌خورد؛ سریال «یکتا» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است.

بعد از چهار سال با «دیوار شیشه‌ای» به تلویزیون برمی‌گردم

قلی‌خانی با بیان ویژگی‌های نقش خود در سریال «یکتا» توضیح داد: این نقش با نقش‌های قبلی‌ام خیلی متفاوت است. من در این سریال نقش یک زن که در ظاهر خیلی قوی است ولی در باطن شاید تصمیمات سطحی بگیرد را ایفا می‌کنم. زنی که کارها و تصمیماتش از موضع بالاست و خودش را در رابطه با دیگران و اتفاقاتی که می‌افتد و همچنین تصمیماتی که می‌گیرد در همه جنبه‌هایش محق می‌داند. متفاوت بودن این نقش، علت اصلی بود که من را مجاب به این انتخاب کرد.

این بازیگر درباره نقش خود در سریال «دیوارشیشه‌ای» و موضوع این سریال توضیح داد: مدتی پیش من خبری با این مضمون در یکی از مطبوعات خواندم که خیلی برایم جذابیت داشت. داستان به این شکل بود که یک زن به ملاقات برادرش در زندان می‌رود و با هم‌بندی برادرش که محکوم به اعدام بوده است ازدواج می‌کند و گویا دادگاه هم با این موضوع موافقت می‌کند. این همیشه در ذهن من ماند تا این که فیلمنامه «دیوار شیشه‌ای» را خواندم و متوجه نزدیکی موضوع این فیلمنامه با داستانی که در روزنامه خواندم شدم اما داستان «دیوار شیشه‌ای» به شخصیت یک وکیل زن می‌پردازد که وکالت فردی که مرتکب قتل غیری عمد شده را می‌پذیرد و در طول وکالت خودعلاقه‌ای بین او و موکلش رخ می‌دهد. این نقش به‌نظرم خیلی متفاوت آمد و از طرفی باعث شد من شرایط یک وکیل در رابطه با پرونده قتل را از نزدیک لمس کنم. علاوه بر این علاقه وکیل به موکل خود و این که چطور به آن کمک می‌کند هم برایم جذاب بود.

این بازیگر در ادامه درباره دلیل فاصله گرفتنش از تلویزیون گفت: من به دلیل شغل همسرم چهار سال در ایران زندگی نکردم و از طرفی شرایط تحصیلی که در رشته کارگردانی و فیلم داشتم باعث دوری‌ام از تلویزیون شد. در این بین خداوند به من فرزندی عطا کرد که مشغول نگهداری از او بودم اما تنهایی و غربت برایم واقعا سخت بود و نمی‌توانستم تحمل کنم تا این‌که در فروردین سال 95 به ایران بازگشتیم. پیش از آن آخرین سریالم «سرزمین کهن» بود که در سال 89 ساخته شد.

بازیگر سریال «اولین شب آرامش» در پاسخ به این سوال که آیا پس از گذشت چهار سال پیشنهادهای کاری‌اش مانند چهار سال قبل است یا نه، گفت: بعد از بازگشتم به ایران، به این فکر می‌کردم که باز هم پیشنهاد دارم یا نه؟ این برایم خیلی جالب بود و اولین پیشنهادم با تئاتر شروع شد اما در اواسط کار به دلیل این‌که زمان کار کم بود و بازیگر نقش اصلی مشکلی برایش پیش آمد و نتوانست به کار ادامه دهد، این تئاتر کنسل شد اما واقعا در این مدت کمی که آمده‌ام پیشنهادها شروع شده است و اتفاقا خیلی از کارگردانان دوست دارند کسی را انتخاب کنند که در همه سریال‌ها بازی نکرده است ولی مردم با آن خاطره زیادی دارند.

وی ادامه داد: این روزها تکرار سریال‌ها را دائما شبکه‌ «آی فیلم» و شبکه شهرستان‌ها پخش می‌کند، در حال حاضر هم شبکه سه سیما سریال «پنجمین خورشید» را هر روز ساعت 16 نشان می‌دهد. این جالب است سریالی که هفت سال پیش پخش شده است دوباره پخش می‌شود و جالب‌تر این که هنوز هم برای مردم جذابیت دارد. این تکرار به نظرم به خاطر تولید کم سریال‌ها در تلویزیون است وگرنه می‌توانیم سریال‌های جذاب‌تری داشته باشیم. ما امسال برای ماه مبارک رمضان تنها دو سریال داریم و این خوب نیست، امیدوارم در سال‌های آینده این اتفاق نیفتد و سریال‌هایی به روز پخش شود در غیر این صورت سریالی که هفت سال پیش پخش شده، باز‌پخش آن چه فایده‌ای دارد ضمن این‌که مردم داستان آن را می‌دانند.

وی با ارزیابی وضعیت کنونی تلویزیون نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد: متاسفانه آن چیزی که از تلویزیون نسبت به سال‌های گذشته می‌بینم اصلا خوب نیست زیرا تولیدات باید خیلی بیشتر و داستان‌ها باید جذابیت بیشتری داشته باشند چون مردم ما قصه‌های قدیمی و تکراری را دوست ندارند و قطعا منتظر قصه‌های جدیدی هستند. به نسبت سال‌های قبل من شرایط تلویزیون را خوب نمی‌بینم. ما در سال‌های گذشته سریال‌های خیلی خوبی کار کردیم مثل «اولین شب آرامش» که با گذشت چند سال از پخش آن باز مردم دوستش دارند.آن موقع کارها خیلی پخته‌تر بود و با عجله ساخته نمی‌شد و برای کار بودجه خوبی صرف می‌شد همه اینها ارزش کل کار را بالا می‌برد و مخاطب بیشتری جذب می‌کند. چرا مخاطب ما باید به سراغ سریال‌های ماهواره‌ای برود و باز تکرار آن سریال بی‌محتوا را ببیند ؟ علتش این است که تلویزیون ما مثل سال‌های گذشته تلاشش را نمی‌کند و طبیعتا علت این نیست که مردم دوست ندارند؛ تلویزیون بیینند بلکه مردم دوست دارند سریال خوب بینند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 90 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:37

خبرگزاری صبا: ژاله صامتی؛ بازیگر نقش نازی در نمایش «یادم تو را فراموش» که از سال 81 تاکنون در سریالی حضور نداشته است به ما از تازه‌ترین فعالیت خود خبر داد؛
پخش «نفس» از اول بهمن در شبکه سه سیما
صامتی گفت: درحال حاضر مشغول بازی در سریال «نفس» به کارگردانی جلیل سامان هستم. بعد از سریال «نسیم رویا» که سال 81 پخش شد دیگر در هیچ سریالی حضور نداشتم. آن زمان که فیلمنامه «نسیم رویا» به من داده شد، با توجه به این‌که با کاری شسته‌ رفته و گروه بازیگرانی حرفه‌ای روبه‌رو بودم بازی در آن را پذیرفتم. زمانی که فیلمبرداری آغاز شد اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد و کارگردان عوض شد. هم‌زمان با فیلمبرداری پخش این سریال هم شروع شد.

حال من بابت تمام این اتفاقات به‌شدت بد بود و فقط دست و پا می‌زدم تا از این کار نجات پیدا کند. هر کسی هم که مرا می‌دید می‌گفت؛ بازی شما خوب است اما من می‌دانستم حاصل کار گروه حرفه‌ای که دور هم جمع شده بودند می‌توانست بسیار بهتر از این باشد. بعد از «نسیم رویا» بود که تصمیم گرفتم دیگر به هیچ عنوان در هیچ سریالی حضور نداشته باشم و به این نتیجه رسیدم که در جایی که هیچ‌گونه حساسیتی وجود ندارد؛ بودن کسی مانند من که روی کارش حساس است بیهوده به نظر می‌رسد.

ژاله صامتی با اشاره به فعالیت خود در مجموعه نفس توضیح داد: کاری که ما در سریال «نفس» انجام می‌دهیم کاری دشوار و با حساسیت بالا است. به عنوان مثال می‌گویم ساعتی که ما باید در محل فیلمبرداری حضور داشته باشیم از پنج بعدازظهر تا پنج صبح است. شب گذشته نورپردازان فقط برای یک پلان 10 ثانیه‌ای یک ساعت تمام زحمت کشیدند. زمانی که من می‌بینم یک گروه بزرگ نورپردازی برای پلانی 10 ثانیه‌ای یک ساعت زمان می‌گذارد؛ متوجه می‌شوم کارشان برایشان جدی است.

او ادامه داد: بازیگری هنوز هم برای من مقدس‌ترین کار است و این حرفه را عاشقانه دوست دارم. پیش از این هم از جلیل سامان «ارمغان تاریکی» را دیده بودم و بسیار دوست داشتم. پیش از شروع فیلمبرداری «نفس»، جلیل سامان 27 قسمت فیلمنامه را مرتب و بازنویسی شده به من داد و من متوجه شدم همان‌قدر که من روی کارم حساس هستم؛ او هم در مقام کارگردان روی اثرش حساسیت دارد. مطمئنم «نفس» جزو سریال‌های درجه یک تلویزیون خواهد بود. این سریال از اول بهمن ماه از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 92 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:37

خبرگزاری ایلنا: حسین محب‌اهری از شروع دوباره بیماری سرطان خود خبر داد و گفت: بیماری سرطان، طحال، کسیه صفرا، ریه راست، اطراف مثانه و روده‌هایم را درگیر کرده است.

حسین محب‌اهری از عود کردن دوباره بیماری خود گفت و ادامه داد: بخش‌های شکم و لگن‌ام درگیر این بیماری شده اما مهم‌تر از همه سرطان ریه راست است که اذیت می‌کند وگرنه طحال و کیسه صفرا را می‌توان خارج کرد و ظاهرا مشکلی هم پیش نمی‌آید.

سرطان بدنم را احاطه کرده است
این بازیگر قدیمی تئاتر و تلویزیون که هنوز روحیه و انرژی بسیار زیادی دارد، از بیماری خود به عنوان یک مشکل طبیعی یاد کرد و گفت: زندگی همین است دیگر؛ بیماری هم جزوی از آن است. من قبلا هم برای بیماری سرطان غدد لنفاوی دو بار جراحی شدم.

محب‌اهری ادامه داد: تا حالا چهار بار شیمی درمانی و دو بار جراحی کرده‌ام و این بار پنجم شیمی درمانی است که حالا پرتو درمانی هم به آن اضافه شده است؛ که تجربه خوبی است!

او با اشاره به شروع آزمایشات خود از هفته گذشته، گفت: از یکشنبه هفته گذشته سونوگرافی و چند آزمایش را شروع کرده‌ام و منتظر انجام سی‌تی‌اسکن و نتیجه آن هستم تا پزشکان براساس آن، داروها و اقدامات مورد نیاز را تجویز کنند.

محب‌اهری که هم اکنون مشغول بازی در سریال «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم است، گفت: اکنون در همدان مشغول فیلمبرداری این سریال هستیم، ولی به زودی برای سی‌تی‌اسکن به تهران برمی‌گردم، جواب را می‌گیرم و برمی‌گردم سر فیلمبرداری تا دکتر تشخیص دهد آیا می‌توانم در همدان شیمی درمانی و پرتودرمانی کنم یا اینکه باید سه روز در هفته بیایم تهران این کارها را انجام دهم و به سر فیلمبرداری برگردم.

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که با روحیه‌ای بالا از بیماری خود صحبت می‌کرد، گفت: الان دارم بیشتر به کارم فکر می‌کنم و برای اینکه مجبور شدم پیشنهاد بازی در دو نمایش را رد کنم ناراحتم.

حسین محب‌اهری که امسال از 8 فروردین، در دو تئاتر به ایفای نقش پرداخته بود، اظهار داشت: برنامه‌ام این است که در پایان سریال علی‌البدل، در دو نمایش دیگر هم بازی کنم، تا تعداد تئاترهای سال 95 را به چهار نمایش برسانم.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:37

بانک ورزش: در همه سال‌های گذشته عادت داشتیم که خریدهای بزرگی را در سپاهان شاهد باشیم. بازیکنانی مثل مجتبی جباری، رضا عنایتی، جواد کاظمیان، خسرو حیدری، ابراهیم توره، خلعتبری، رحمان احمدی، پریرا و... نفراتی بودند که به سپاهان آمدند و افتخاراتی را هم با این تیم به دست آوردند.  اما امروز و در حالی که به نظر می‌رسید پس از یک فصل ناکامی و قرار گرفتن در مکان یازدهم جدول، آنها چند بازیکن بزرگ را جذب کنند اما می‌بینیم که این اتفاق نمی‌افتد و عبدا... ویسی سرمربی جدید سپاهان دست به جوانگرایی زده و تعدادی بازیکن جوان را به خدمت گرفته است.

این کار تا همین جا ریسک بزرگی است چرا که عبدا... ویسی نمی‌تواند با این بهانه که تیمش جوان شده و احتمالا بهتر از فصل پانزدهم نتیجه بگیرد تا این اندازه ریسک کند. هواداران سپاهان در همه سال‌های گذشته عادت به کسب یکی از دو جام و حداقل کسب سهمیه آسیایی داشته‌اند. جدول زیر نشان می‌دهد که چه بازیکنانی در فصل جدید سپاهان حضور دارند و کدام بازیکنان جدا شده یا کنار گذاشته شده‌اند.

اگر به سال گذشته در همین روزها برگردیم شاید احتمال نمی‌دادیم که بازیکنانی مثل عبدا... کرمی، خلعتبری، رحمان احمدی، پریرا، پادوانی، وریا غفوری و... جایی در سپاهان فصل آینده نداشته باشند.

حالا ویسی با جذب موسی کولی‌بالی، جلال‌الدین علی محمدی، علی هلی‌چی، طالب ریکانی، میرعماد میرجوان و سه خارجی دیگر ریسک بزرگی کرده است. البته دو نفر اول جزو خوب‌های لیگ پانزدهم بودند اما بازی در تیمی مثل سپاهان که هوادارانش انتظارهای زیادی از تیمشان دارند بسیار سخت است. سپاهان، تجربه جدیدی برای سرمربی جوان و قهرمان لیگ خواهد بود. به هر حال خیلی هم نباید پیش‌داوری کرد و در واقع باید منتظر بود و دید که آیا ویسی می‌تواند موفقیت فصل گذشته‌اش را تکرار کند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:02

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: کلاس شاسی بلندهای جمع‌وجور در نوسان کامل بوده و کیا می‌خواهد تا از این مزیت استفاده کرده و سهم بیشتری را به دست آورد.

کیا به دنبال کراس‌اوورهای جمع‌وجور

طبق گفته‌های Motoring، کیا می‌تواند برخی مدل‌ها را در موتورشوهای لس آنجلس یا دیترویت به نمایش بگذارد.

کیا به دنبال کراس‌اوورهای جمع‌وجور

شاسی‌بلند سگمنت B می‌تواند بر پایه‌ی مدل ریو ساخته شود و نسخه‌ی تولیدی آن در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2017 به بازار عرضه خواهد شد. مدیر بخش کیا استرالیا این‌گونه توضیح می‌دهد: «این یک شاسی‌بلند فول سایز نخواهد بود و به همین دلیل است که CUV خوانده می‌شود. ما درباره‌ی اینکه این خودرو چه تأثیری روی ریو خواهد داشت محتاط و دوراندیشیم. نیاز است تا این خودرو جای مناسبی در بازار پیدا کرده و کار مورد نظر خود را در سگمنت خودروهایی چون مزدا CX-3 و هوندا HR-V انجام دهد.»

کیا به دنبال کراس‌اوورهای جمع‌وجور
کیا به دنبال کراس‌اوورهای جمع‌وجور
کیا به دنبال کراس‌اوورهای جمع‌وجور

در مبحث طراحی، مدیر کیا مدلی نزدیک به خودروی کانسپت Provo را در که در موتورشو ژنو 2013 رونمایی شده بود را پیشنهاد می‌دهد.

کیا به دنبال کراس‌اوورهای جمع‌وجور
کیا به دنبال کراس‌اوورهای جمع‌وجور

توضیح: تصاویر به خودروی کیا Provo تعلق دارد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 84 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:40

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، عنوان کرد: مشکلات تخمک گذاری در خانم ها و اختلالات اسپرم در آقایان از عمده ترین علل ناباروری شناخته شده اند.

خبرگزاری مهر:  دکتر لاله اسلامیان دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در آستانه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین کشور دچار مشکلات باروری هستند که در این میان سهم زنان و مردان نابارور برابر است، گفت: اکثر این افراد قابل درمان هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره عوامل ناباروری در کشور، افزود: مشکلات تخمک گذاری در خانم ها و اختلالات اسپرم در آقایان از عمده ترین علل ناباروری شناخته شده اند.

وی یادآور شد: قرار گرفتن در معرض گرما انجام کارهای سنگین، مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکی، خستگی طولانی، آلاینده های محیطی و... می تواند در کیفیت اسپرم سازی مردان تاثیر گذار باشد.که این عوامل در مردانی که سالم باشند تاثیر چندانی نخواهد داشت.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، درباره تاثیر افزایش سن درقدرت باروری، خاطرنشان کرد: مساله افزایش سن ارتباط مستقیم با کاهش قدرت باروری زنان دارد.این امر در مردان بسیار کم رنگ است اما باید گفت مردانی که بالای ۴۰ سالگی بارور می شوند احتمال تولد فرزند با مشکلاتی مانند اوتیسم در آنها بیشتر است.

اسلامیان با بیان اینکه به خانم ها توصیه می شود در سنین کمتر از ۳۵ سال اقدام به بارداری کنند، عنوان کرد: زنانی که از طریق روش های کمک باروری، بارور می شوند احتمال سقط و زایمان زودرس در آنها بیشتر است و به علت سن بالا یا مشکلات متابولیکی که دارند احتمال این وجود دارد که عوارضی مثل دیابت بارداری و فشار خون بالا در بارداری برای آنها اتفاق بیفتد اما این بدان معنا نیست که این مساله در تمام این افراد روی خواهد داد.

این پریناتالوژیست با توجه به خطر تکرار سقط گفت: بستگی به این دارد که به یک مسئله چه میزان بها داده شود و زوج تا چه میزان نسبت به این مسئله نگران باشند، زیرا گاهی برای یک زوج حتی یک سقط هم می تواند نگران کننده باشد و باید علت آن  تشخیص داده شود ولی در افراد جوان حتی ۲ تا ۳ سقط هم نیاز به پیگیری ندارد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.tugog.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۲۲۰۰۵۰ تماس حاصل فرمایند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:40

کمپانی بلواوریجین که همچون اسپیس ایکس در زمینه‌ی توسعه‌ی موشک‌های چند بار مصرف با قابلیت فرود و برتاب دوباره فعالیت می‌کند، موفق شد تا برای چهارمین بار، موشک خود را با موفقیت روی زمین بنشاند.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: بلو اوریجین، کمپانی تحت تملک جف بزوس، مدیرعامل آمازون موفق شد تا چهارمین موشک چند بار مصرف خود را با موفقیت روی زمین بنشاند. 

فرود موفق موشک چند بار مصرف بلو اوریجین برای چهارمین بار

کمپانی بلواوریجین که همچون اسپیس ایکس در زمینه‌ی توسعه‌ی موشک‌های چند بار مصرف با قابلیت فرود و برتاب دوباره فعالیت می‌کند، موفق شد تا برای چهارمین بار، موشک خود را با موفقیت روی زمین بنشاند. راکت این کمپانی که New Shepard نام دارد برای چهارمین بار پیاپی روی زمین نشست و این در حالی بود که فرآیند فرود موشک برای اولین بار در تاریخ کمپانی بصورت زنده استریم می‌شد.

آزمایش بلواوریجین تنها به منظور نمایش توانایی این موشک برای فرود موفقیت آمیز نبود، بلکه این بار شاهد اضافه شدن کپسول سرنشینان روی این راکت بودیم که نشان داد این راکت قادر است با وجود نبود یکی از اهرم‌های فرود، به راحتی و سلامت روی زمین بنشیند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که با وجود فرود موفقیت آمیز موشک بلو اوریجین در کنار موفقیت‌های اسپیس‌ایکس، هنوز راه درازی تا استفاده‌ی مطمئن از موشک‌های چند بار مصرف و نهایتا حمل و نقل فضانوردان با استفاده از این موشک‌ها باقی مانده است، اما به هر حال فرود موفقیت آمیز چنین موشک‌هایی را نیز می‌توان به فال نیک گرفت، چراکه قدمی بزرگ در مسیر رسیدن به هدف نهایی است.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 86 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:40